Hummus


??????????Nautul este unul din alimentele minune recomandate pentru un stil de viata sanatos si echilibrat. Acesta ajuta prin continutul sau de fibre la scaderea colesterolului, impiedica acumularea de zahar in sange, deci foarte bun si pentru diabetici, protejeaza inima si nu il ultimul rand este recomandat in lupta cu kilogramele datorita continului mare de proteine. Asa ca astazi am hotarat sa pregatesc cunoscuta reteta hummus.

Ingrediente:

  • 450 g naut fiert
  • 3 linguri pasta tahini ( pasta de susan)
  • 4 linguri iaurt grecesc
  • 3 frunze menta
  • zeama de lamaie ( sau lime)
  • 2-3 catei usturoi
  • 2 linguri ulei de masline
  • zeama de pe boabele de naut
  • sare, piper
  • boia iute

??????????

Mod de preparare:

M-am hotarat sa nu folosesc naut la conserva si sa il fierb chiar eu. Asa ca am pus boabele de naut la inmuiat peste noapte ( minim 12 ore trebuie), timp in care acestea si-au dublat volumul. Urmatoarea zi le-am scurs bine, le-am mai spalat de cateva ori si le-am pus la fiert in apa cu sare intr-o oala sub presiune.

Dupa ce nautul s-a fiert bine, am scurs boabele si am incercat sa elimin cat mai multe coji care o sa vedeti ca se desprind cu usurinta de pe boabele de naut. Nu uitati sa pastrati si o cescuta din apa in care a fiert acesta.

Puteti mixa pasta de hummus fie folosind un robot de bucatarie, fie folosind un mixer vertical. Eu am alaes a doua varianta, dar oricare este buna. Adaugati intr-un vas aproape toate ingredientele (boabele de naut, pasta de susan, usturoiul frecat cu sare, iaurtul, sucul de lamaie, frunzele de menta, cele 2 linguri ulei de masline, piper) si incepeti sa mixati pana cand amestecul devine o pasta fina. In acest moment si in functie de consistenta  la care doriti sa ajungeti puteti sa mai adaugati zeama de pe naut. Rezultatul obtinut trebuie sa fie o pasta fina, dar consistenta.

Eu l-am decorat cu 2 linguri de ulei de masline amestecate cu boia iute si l-am servit cu morcovi, telina si lipii.

preparare

Pofta buna!

Lasă un răspuns

