Chiftele de pui la cuptor


chifetele tava final

Mi-au placut intotdeauna chiftelele. Dar este evident ca reteta clasica, cu chiftele prajite in ulei, nu este si cea mai sanatoasa optiune. Am ales astfel o varianta mult mai sanatoasa, in care prajim chiftelele in cuptor si fara sa folosim ulei. Va propun sa o incercati ocazional, pentru ca este foarte gustoasa si mult mai rapida.

Ingrediente:

  • 800 g piept de pui fara piele, tocat
  • 1 morcov mic (cam 3 linguri pline)
  • 2 linguri ceapa verde tocata marunt (am pus mai mult partea alba)
  • 2 linguri pasta de ardei (eu am avut pasta de casa, dar puteti folosi un varf cutit boia daca nu aveti)
  • frunze de patrunjel tocate
  • 1 ou mare
  • 2 linguri pesmet integral (sau o feliuta mica paine integrala inmuiata in apa)
  • 1-2 catei de usturoi tocati fin
  • sare
  • piper

Mod de preparare:

Dati pieptul de pui prin masina de tocat sau folosind un robot de bucatarie  (sa nu fie totusiprea marunt, ca o pasta). O alta varianta ar mai fi, cand cumparati pieptul de pui, sa ii rugati sa vi-l toace pe loc daca exista posibilitatea.

Adaugati intr-un castron toate ingredientele si omogenizati compozitia bine, framantand cu mainile. Daca nu aveti pesmet integral, folositi echivalentul unei feliute mici de paine integrala, inmuiata in apa. Potriviti de sare si piper.

castron final

Umeziti-va mainile cu apa si din compozitia rezultata formati chiftelele, care le asezati intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Nu este nevoie sa folositi ulei. Am preincalzit cuptorul la 200 grade Celsius si am introdus tava cu chiftele, reducand temperatura la 180.

aragaz final

Am setat ceasul cuptorului pentru 10 minute, moment in care am intors chiftelele pe partea cealalata. Am mai setat inca 10 minute si pentru partea cealalta si le-am scos din cuptor. Toata operatiunea dureaza cam 30 minute, aproximativ 10 minute pana omogenizati compozitia si formati chiftelele si 20 de minute la cuptor:). Eu le-am servit azi cu piure de mazare (gasiti reteta aici), dar puteti cu orice alta garnitura care va place sau cu o salata mare.

chiftele final

Pofta buna!

Lasă un răspuns

