Budinca de chia cu „ciocolata” si capsuni


chia cioco 2Si cum am ramas in urma cu postarile in ultimul timp, am zis sa continui cu un desert usor. Am incercat 3 variante de budinca folosind semintele de chia si prima pe care v-o prezint este budinca de „ciocolata” si capsuni. Si cine nu a auzit de semintele de chia, va pot spune din informatiile pe care le-am gasit, ca sunt foarte bune pentru diabetici, atat prin indicele glicemic mic, cat si prin faptul ca imprima o digestie lenta. Semintele de chia inmuiate in apa hidrateaza foarte bine organismul si de aceea sunt indicate atletilor sau persoanelor care practica un sport inainte de antrenament. Semintele chia au de 30 ori mai multi antioxidanti decat afinele, de 6 ori mai mult calciu decat laptele integral, de 3 ori mai mult fier decat spanacul, de 15 ori mai mult magneziu decat in broccoli, de 8 ori mai mult omega 3 decat somonul, cu 50% mai mult acid folic decat sparanghelul, cu 25% mai multe fibre decat inul.

Ingrediente:

  • 4 lingurite pline de seminte de chia
  • 1 cana lapte 1.5% grasime sau lapte vegetal
  • 1-2 lingurite cacao
  • 2 lingurite miere sau alt indulcitor natural
  • extract de vanilie
  • capsuni

Mod de preparere:

Intr-un bol mic se amesteca laptele cu linguritele de cacao si se adauga semintele de chia, mierea si un strop de extract de vanilie. Se amesteca  din cand in cand timp de vreo 10 minute, dupa care comozitia se da la rece la frigider ( eu am lasat-o peste noapte la frigider). In functie de cantitatea de lapte folosita si de cea de chia se obtine o consistenta mai mult sau mai putin groasa a budincii. A doua zi am scos-o de la frigider si am servit-o la pahar, cu felii proaspete de capsuni. Un desert delicios si sanatos:).

chia cioco 1

Pofta!

Lasă un răspuns

