Budinca de capsuni cu seminte de chia


chia capsuni 1Asa cum va spuneam in postul cu budinca de chia cu „ciocolata” si capsuni (vezi reteta aici), am incercat trei feluri de budinca folosind aceste mici seminte. Cea de-a doua reteta aleasa este aceasta budinca de capsuni. Nu cred ca as putea face un top pentru ca fiecare a avut o preferata, deci trebuie incercate pentru a descoperi care este preferata voastra. Gustul mi-a placut foarte mult ,dar din punctul meu de vedere, ca si consistenta mi-a iesit putin cam gelatinoasa fata de prima reteta. Probabil a contat si faptul ca la final am mai omogenizat-o o data cu blenderul pentru a o face mai spumoasa.

Ingrediente:

  • 3/4 cana de lapte 1.5% grasime sau lapte vegetal
  • 1/2 de cana capsuni taiate bucatele
  • 3 sau poate chiar 4 lingurite seminte de chia
  • 1-2 lingurite miere sau alt indulcitor natural (stevia, etc)

Mod de preparare:

Intr-un bol am pasat foarte bine capsunile impreuna cu mierea, pana s-au transformat intr-o pasta fina. Am adaugat peste  laptele si semintele de chia. Timp de 10 minute trebuie amestecat din cand in cand in budinca.La contactul cu un lichid aceste mici seminte isi maresc volumul cam de 4 ori si gelifiaza respectivul lichid. In functie de cum preferati consistenta budincii, puteti pune mai multe sau mai putine seminte de chia. Am pus compozitia la frigider si am lasat-o peste noapte (cred ca e suficient daca o lasati la rece si  5-6 ore). In aceste moment se poate consuma deja, ultimul pas nefiind obligatoriu. Eu insa, inainte de a o servi, am mai adaugat 2 capsuni proaspete si am mai omogenizat compozitia pentru cateva secunde folosind un blender vertical, pentru a obtine o budinca mai fina, fara acea textura de tapioca.

Enjoy!

Lasă un răspuns

