Placinta de dovlecei la cuptor


dovlecel final 2

Sursa de inspiratie a acestei retete este placinta de dovlecei si morcovi a Laurei Adamache, blog pe care il urmaresc de mai mult timp. Am preparat initial reteta originala si ulterior am incercat o reteta modificata, intr-o varianta si mai sanatoasa din punctul meu de vedere. Asa ca am inlocuit atat cantitatile cat si unele ingredinete, am adaugat altele noi si tot asa: in loc de cascaval am folosit branza sarata semidegresata, am injumatatit cantitatea de ulei,am folosit faina neagra in loc de faina alba, am adaugat marar, etc. A iesit o varianta destul de asemanatoare, cu o consistenta putin moale, dar foarte gustoasa mai ales daca sunteti fan dovlecei. Desi de regula nu consum marar, in aceasta reteta mi s -a parut ca da acel plus de gust, deci va recomand sa il folositi cu incredere.

Ingrediente :

  • 4 dovlecei mici ( curatati au fost 700 g)
  • 3 morcovi ( aprox 150 g)
  • 6 oua ( eu am avut oua de tara si de aici si culoarea atat de galbena a placintei)
  • 200 g branza sarata semidegresata
  • 1 ceapa mica
  • 120 g faina neagra
  • 50 -60 ml ulei (Olisana am avut eu)
  • 1/2 pachetel praf de copt
  • 1 lingurita pasta de ardei ( am facut si fara)
  • marar
  • sare
  • piper

Mod de preparare:

Am curatat dovleceii si morcovii si i-am dat pe razatoarea cu gauri mari. I-am sarat si i-am lasat pentru 10 minute sa se inmoaie intr-un castron. Am combinat faina cu praful de copt si le-am cernut printr-o sita ca sa fie pregatite pentru mai tarziu. Am dat drumul la cuptor sa se incalzeasca la 180 grade.

Intre timp am batut ouale si am adaugat uleiul, pasta de ardei, faina si praful de copt cernute si am amestecat pana totul s-a omogenizat foarte bine. In continuare am adaugat dovleceii si morcovii, pe care i-am scurs foarte bine in prealabil de toata apa ( ii scurgeti strangandu-i foarte bine in pumni). Am mai pus ceapa data si ea pe razatoare ,branza rasa si mararul taiat marunt, am sarat si am piperat compozitia. Sa nu uitati sa tineti cont si de cat de sarata este branza folosita.

Am pus totul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si am dat totul l-a cuptorul preincalzit la 180 de grade. Am folosit o tava cu dimensiunile de aproximativ 25  x 18 cm (eu hartia de copt am dat-o printr-un jet de apa rece, am scurs-o bine, am mototolit-o si dupa am tapetat cu ea tava).

tava final

Dupa aproximativ 50 de minute am scos placinta, am lasat-o sa se raceasca putin,  am pus-o pe un dog ai am inlaturat cu grija hartia de copt. Timpul de coacere este si in functie de cuptorul fiecaruia, dar va orientati sa aiba acea crusta aurie deasupra si sa verificati sa fie coapta in mijloc. Eu am servit-o rece, alaturi de o delicioasa salata de castraveti cu iaurt.

dovlecel cuptor final

Sa aveti pofta!

Lasă un răspuns

