Rulada de pui cu spanac si mozzarela


rulada 1

Initial m-am gandit la o reteta de piept de pui umplut cu rosii deshidratate si mozzarela, dupa la un piept de pui cu legume si pana la urma a iesit o rulada din piept de pui cu spanac si mozzarela. O reteta prezentabila si gustoasa zic eu, care se poate servi atat calda cat si rece, la pranz sau la cina.

Ingrediente:

  • piept de pui dezosat si fara piele (1 sau 2 piepti)
  • mozzarela
  • spanac proaspat (sa fii tot fost vreo 2 pumni seriosi)
  • usturoi
  • suc de lamaie
  • 2 lingurite ulei Olisana
  • sare
  • piper
  • boia dulce sau iute

Mod de preparare:

Am spalat pieptul de pui cu apa rece, dupa care l-am sters cu un prosop de hartie de bucatarie. Am taiat pieptul de pui pe mijloc si dupa fiecare bucata am despicat-o pe orizontala lasand-o prinsa la unul din capete. Am obtinut astfel o bucata mai lata, pe care am subtiat-o folosind un ciocan de snitele. Pentru acest procedeu va sugerez sa acoperiti pieptul de pui cu o folie alimentara si sa il bateti cu ciocanul de snitele pana il subtiati bine, fara sa rupeti carnea. Mie mi-au iesit 2 snitele late dintr-un piept de pui, la fel ca in imaginea de mai jos.

rulada 3

Snitelul astfel obtinut l-am condimentat cu sare si piper, dupa care l-am pus la marinat pentru 20 de minute intr-un sos preparat din suc de lamaie (aproximativ jumatate de lamaie stoarsa), 1 lingurita ulei de masline si usturoi pisat (1 catel mare facut cu presa). Intre timp m-am apucat sa pregatesc umplutura.

Intr-o tigaie teflonata am pus o lingurita ulei de masline, in care am prajit foarte putin cateva felii de usturoi. Aveti de grija sa nu il ardeti, pentru ca dupa aia are un gust amar. Am adaugat si frunzele de spanac spalate bine si le-am lasat cateva minute la calit pana au scazut si s-au inmuiat bine. Le-am condimentat cu sare si piper si le-am pus deoparte pe o farfurie sa se raceasca  putin.

Dupa ce spanacul s-a mai racit, am adaugat si bucatele mici de mozzarela si am umplut pieptul de pui cu aceasta compozitia si l-am prins cu scobitori. Deasupra am mai presarat putina boia dulce, atat pentru gust cat si pentru culoare. Am pus intr-o tava de aragaz hartie de copt si am dat pieptul de pui la cuptor pentru aproximativ 30 de minute, la 180 de grade Celsius.

Dupa ce se mai raceste putin, feliati rulada si gata, puteti sa o serviti cu tot felul de garnituri sau salate usoare.

rulada 2

Pofta buna!

Lasă un răspuns

