Salata de quinoa cu legume si branza


quinoa 2

Si cum in ultimul timp am tot mancat diverse mancaruri la care am folosit quinoa, am zis ca ar fi timpul sa postez si o reteta cu acest aliment foarte nutritiv – quinoa, care mai era numit in trecut si „aurul incasilor”. M-am decis la una dintre cele mai simple retete si anume o salata de legume cu quinoa si putina branza.

QUINOA este un tip de cereala care contine foarte multe proteine. De fapt, deoarece contine toti aminoacizii esentiali, in mod special lizina care este necesara organismului pentru cresterea si repararea tesuturilor, quinoa este o proteina complexa. Quinoa mai este bogata in fier, calciu, potasiu, cupru si ajuta la prevenirea diabetului de tip 2, astmului la copii, bolilor cardiovasculare, migrenelor si calculilor biliar. Pentru mai multe informatii puteti intra aici.

Daca sunteti genul de persoana extrem de ocupata puteti sa fierbeti, cand aveti putin timp liber, mai multa quinoa dupa reteta de baza si sa o pastrati in caserole la frigider pentru mai multe zile. Daca aveti deja quinoa fiarta, puteti sa preparati aceasta reteta in mai putin de 10 minute, precum si alte retete sanatoase cu quinoa.

quinoa ingrediente

Ingrediente:

  • 1/2 cana de quinoa
  • 1 cana apa
  • 1 castravete lung
  • 4-6 rosii cherry (sau rosii normale de gradina)
  • 2-4 ridichi
  • 1-2 ardei rosii kapia (sau ardei gras)
  • putina ceapa verde (merge si ceapa rosie rosie daca va place mai mult)
  • cateva fruze de loboda (sau cateva frunze de salata verde)
  • 1 bucatica branza telemea (de data asta eu am folosit o branza de vaca light, dar e ok si  telemeaua de capra sau mozzarella, etc)
  • sare
  • piper
  • otet de vin rosu
  • ulei de masline extravirgin

Mod de preparare:

Pentru a fi o reteta reusita, trebuie sa stiti doua lucruri despre quinoa.Primul, este ca aceste seminte de quinoa sunt acoperite de saponina, datorita caruia au un gust foarte amar. Acesta este motivul pentru care trebuie acordata o atentie deosebita spalarii si clatirii acestor micute seminte de quinoa. Iar al doilea lucru ,este ca quinoa se fierbe (la foc mic, cu capac) in dublul cantitatii de apa ( ex daca aveti o cana de quinoa, puneti 2 cani de apa, etc).

Asadar, lasati semintele de quinoa la inmuiat in apa rece pentru 10 minute, dupa care clatiti-le foarte ,foarte bine sub mai multe jeturi de apa rece. Doar dupa ce ati spalat riguros semintele de quinoa, puneti-le la fiert cu sare intr-o oala, cu dublul cantitatii de apa. In momentul in care vedeti ca apa a inceput sa fiarba, acoperiti oala cu  capac si lasati sa fiarba la foc mic pentru aproximativ 15 minute ( o sa vedeti ca nu mai este apa). Trageti oala de pe foc si mai lasati quinoa sa stea, acoperita cu capac, pentru inca 5 minute. Dupa ce quinoa se raceste se poate utiliza in salata noasta.

De multe ori daca sunt pe graba, nu mai astept sa se raceasca si dupa ce quinoa a fiert o trec printr-un jet de apa rece, o scurg bine si o folosesc in salata imediat. Pot spune ca eu sunt multumita de rezultat si cu aceasta metoda.

quinoa 1

 

In timp ce quinoa fierbe, puteti sa va ocupati de legume care trebuie spalate si taiate dupa bunul plac. Evident puteti sa va jucati cu cantitatea de legume in functie de propriile voastre preferite (mai multi sau mai putini castraveti , ardei, ridichi, rosii , etc).

Dupa ce am taiat castravetii bucatele, ceapa verde marunt, rosiile, ridichile, ardeii feliute si loboda fasii mici, le-am combinat cu quinoa fiarta si am condimentat cu sare si piper. Separat am pregatit o vinegreta simpla, dintr-o parte otet de vin rosu si 3 parti ulei de masline extravirgin si am stropit bine salata cu ea. Am presarat deasupra cateva bucatele de branza telemea si am servit. Delicios si foarte sanatos🙂.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

