Oua ochiuri in apa


oua in apa 2

Acesta a fost micul meu dejun in aceasta dimineata, asa ca i-am facut o poza si am zis sa il postez. Nu as putea spune ca aceste oua au gustul identic cu cele prajite in ulei, dar cu siguranta sunt o varianta mult mai sanatoasa. Si cum mie imi plac ouale moi, am pregatiti repede  micul dejun, in mai putin de 10 minute.

Ingrediente:

  • 2 cani pline apa (chiar 2 +1/4)
  • 1 -2 oua proaspete (ale mele sunt oua de tara)
  • 1 lingura mare otet
  • sare

Mod de preparare:

Pentru a fierbe oul in apa aveti nevoie de o craticioara mai lata si inalta de minim 3 cm. De data asta eu am folosit o craticioara antiaderenta cu inaltimea de 5 cm si diametrul de 15 cm.

Puneti la fiert apa in care ati adaugat lingura de otet si putina sare. In momentul in care vedeti ca apa incepe sa fiarba si se formeaza acele mici bule de aer, dati focul mai incet sau trageti putin craticioara de pe foc pentru a stopa fierberea. Cu o lingura incepeti sa amestecati in sens circular pentru a forma un mic vartej in apa fierbinte. Acesta este momentul in care trebuie sa adaugati cu grija oul in apa. De preferat este sa spargeti oul intr-o mica canuta (sau bol pentru dressing) si sa ii dati drumul oului in craticioara incet, cat mai aproape de suprafata apei. Albusul ar trebui sa se stranga in jurul galbenusului. Ocazional, continuati sa mai invartiti  cu lingura circular in apa, pentru a pastra acel mic vartej.

Dupa cateva minute, cand vedeti ca oul este facut (albusul e inchegat si galbenusul moale), scoateti oul cu o lingura sau o spumiera si treceti-l usor printr-un jet de apa rece, dupa care puneti-l cateva secunde pe un prosop de bucatarie (eu am folosit de  hartie si nu s-a lipit de ou) pentru a absorbi apa. Va garantez ca nu o sa simiti gust de otet. Simplu si gata in mai putin de 10 minute🙂.

Pofta buna!

2 responses to “Oua ochiuri in apa

Lasă un răspuns

