Dulceata de capsuni cu seminte de chia


1

Despre semintele de chia v-am vorbit pentru prima data cand am pregatit reteta de budinca de chia cu „ciocolata” si capsuni. Astazi va propun o alternativa la dulceata clasica de capsuni, care de regula se prepara cu foarte, foarte mult zahar.

Ieri am facut pentru prima data aceasta reteta, asa ca nu stiu exact cat timp se pastreaza proaspata la frigider (din experientele altor persoane am citit ca undeva la 2 saptamani – urmeaza sa vad si la reteta mea). In 30-40 de minute aveti o dulceata proaspata si sanatoasa.

Ingrediente:

  • 550 g capsuni proaspete (nu am incercat inca, dar banuiesc ca ar merge si congelate)
  • 3 linguri seminte de chia
  • 7 curmale (aproximativ 35 g)
  • 10 linguri apa
  • 1 lingura suc de lamaie
  • cateva picaturi de stevie – indulcitor natural (in functie de cat de dulce doriti sa fie)

Mod de preparare:

Scoateti samburii din curmale si puneti-le la inmuiat in apa pentru aproximativ 15-20 de minute. Scoateti curmalele, adaugati 10 linguri de apa (eu am pus chiar din apa in care au stat) si mixati-le cu un blender stick pana obtineti o pasta.

Curatati si spalati bine capsunile si taiati-le in doua sau patru bucati (eu am avut niste capsuni mai mititele si foarte coapte).

Intr-o oala adaugati capsunile taiate, pasta de curmale, sucul de lamaie si dati totul la foc mic pentru 15 minute, amestecand din cand in cand. In acest moment adaugati si semintele de chia si amestecati incontinuu pentru inca 15 minute. Dulceata trebuie fiarta usor la foc foarte mic si mestecati tot timpul din momentul in care adaugati semintele de chia.

Luati duceata de pe foc si adaugati cateva picaturi de stevie lichida, in functie de cat de dulce o doriti. Dupa ce s-a mai racit putin, puneti dulceata intr-un borcan si dati-o la frigider pentru cateva ore inainte de a o consuma.

3

Enjoy!

3 responses to “Dulceata de capsuni cu seminte de chia

  1. Salut…spune-mi te rog cat a tinut aceasta dulceata???as vrea tare mult sa o incerc sa pape beblina la iarna…

    • Eu ti-as sugera sa faci o portie foarte mica sa vezi daca iti place in primul rand. Gustul difera de dulceata clasica datorita semintelor de chia care confera o textura usor gelatinoasa preparatului si care nu e pe gustul tuturor(mai ales daca nu esti obisnuit cu asa ceva). As schimba stevia cu xylitol-ul care e un extract din mesteacan 100% natural. Stevia poate influenta gustul, pentru ca e usor mai amaruie. Pe vremea cand am scris aceasta reteta nu incercasem xylitolul, care acum il prefer pentru astfel de retete datorita gustului neutru. Nu stiu sa iti spun daca tine mai mult de cateva zile pentru ca nu am incercat sa o pastrez mai mult. Eu o prepar in cantitate mica atunci cand imi e pofta si o mananc in zilele respective. Pot doar sa banuiesc ca, nefiind cu zahar, din momentul in care deschizi borcanul trebuie consumata destul de repede pentru ca altfel mucegaieste. E o reteta de “dulceata” rapida, de-aia si timpul redus de fierbere (e mai mult ca sa lege usor preparatul).
      Imi pare rau ca nu te-am putut ajuta cu mai multe informatii.
      H.

  2. Cu semintele de chia sunt familiarizata…le consum in sucuri,chiar si asa goale…eram tare curioasa daca se conserva peste iarna.iti multumesc frumos oricum ca ti-ai facut timp sa imi raspunzi.numai bine.

Lasă un răspuns

