Tocanita de ciuperci cu legume si quinoa


quinoa cu ciuperci si legume 3Despre quinoa si modul in care aceasta se prepara ca reteta de baza v-am vorbit mai detaliat cand am pregatit salata de quinoa cu legume si branza. De data asta am combinat  quinoa cu ciupercile si legumele care imi rataceau prin frigider si a iesit aceasta reteta care, drept vorbind, parca mi-a placut si mai mult a doua zi decat atunci proaspata (am simtiti ca aromele s-au imbinat si mai bine dupa ce a mai stat). Eu am facut-o putin picanta, dar asta e si in functie de propriile voastre preferinte.

Ingrediente:

  • 1/2 cana quinoa + 1 cana apa (sau supa de legume) pentru fiert
  • 500 g ciuperci
  • 1 ceapa mare
  • 1 dovlecel
  • 1 morcov
  • 2 ardei mari kapia
  • 2 rosii mari decojite si maruntite
  • 1 tulpina telina (apio)
  • 3-4  catei usturoi
  • 1 legatura frunze de patrunjel
  • amestec de legume natural
  • 1 foaie de dafin
  • sare
  • piper
  • 2 lingurite ulei (Olisana am folosit eu)
  • optional: 1 ardei iute

Mod de preparare:

Asa cum v-am mai spus, pentru a fierbe quinoa dupa reteta de baza este necesar sa respectam cateva reguli. In primul rand, quinoa trebuie spalata foarte, foarte bine in mai multe jeturi cu apa rece, pentru a scapa de acel gust amar. In al doilea rand, quinoa se fierbe in dublul cantitatii de apa sau lichid. Astfel, pentru jumatate de cana de quinoa o sa adaugati 1 cana de apa. Si in al treilea rand, quinoa se fierbe la foc foarte mic si cu capac. Puneti asadar intr-o craticioara quinoa impreuna cu  apa si sarea la fiert si lasati-o sa fiarba acoperit pentru aproximativ 15 minute. Opriti focul si mai lasati-o pentru inca 5 minute sub capac. O sa vedeti ca apa se va evapora.

Spalati, curatati si taiati toate legumele, sa fie pregatite. Taiati ceapa marunt, dovlecelul,rosiile (fara pielite) si ardeii cubulete mici, morcovul si telina felii subtiri, ciupercile curatate  bine si feliate.

quinoa ingrediente

Intr-o oala puneti 2 lingurite de ulei de masline si caliti usor ceapa, dupa care adaugati morcovul taiat subtire. Adaugati cateva linguri de apa si lasati sa fiarba incet pentru cateva minute pentru ca legumele sa se inmoaie usor. Adaugati in continuare ardeii dovlecelul, telina, foaia de dafin si fierbeti pentru aproximativ inca 10 minute. Mai adaugati apa atat cat este necesar. Condimentati cu sare si cu amestecul natural de legume.

Dupa ce legumele s-au mai fiert, adaugati ciupercile si cateii de ustoroi tocati marunt. Mai adaugati apa, dar tineti cont ca si ciupercile si legumele o sa lase propria lor zeama.

quinoa preparare

Dupa inca vreo 10 minute adaugati si rosiile taiate marunt si lasati la fiert pana legumele sunt patruse bine si zeama a mai scazut (daca din greseala constatati ca ati adaugat prea multa apa si deja legumele sunt fierte, puteti sa mai scoteti din lichid cu un polonic inainte sa adaugati quinoa). Mai condimentati atat cat este necasar cu sare si piper. Adaugati si quinoa fiarta si mai lasati cateva minute, adaugand pe final si patrunjelul tocat marunt. O mancare usoara si sanatoasa🙂.

quinoa cu ciuperci si legume 2

Pofta buna!

Lasă un răspuns

