Mancare de pui cu conopida


pui cu conopida 3

A inceput deja sa se ieftineasca conopida pe piata, asa ca am cumparat ieri o capatana mare si am decis sa pregatesc o mancare de conopida cu carne de pui, praz si ardei. A iesit o reteta foarte usoara, care se prepara usor si relativ repede. Adavarul e ca mi-a iesit o cantitate poate cam mare, pentru ca am folosit 2 piepti de pui mari si aproximativ 1 kg de conopida (asta dupa ce am curatat-o si am taiat-o buchetele mai mici).

Ingrediente:

  • piept de pui- 2 bucati
  • 1 conopida – aproximativ 1 kg
  • 3 ardei kapia
  • 1 fir praz (mai mult partea alba)
  • 1 ardei iute
  • 2 rosii decojite si taiate bucatele
  • 3 catei mari de usturoi (2 catei felii subtiri si unul zdrobit cu presa)
  • 1-2 linguri ulei Olisana
  • 2 frunze de dafin
  • vegeta naturala
  • frunze de patrunjel
  • boia dulce
  • sare
  • piper

Mod de preparare:

Am spalat, curatat si taiat toate ingredientele: puiul bucatele, ardeiul iute si ceapa tocate marunt, la praz am inlaturat invelisul exterior si l-am taiat rondele subtiri, ardeiul kapia bucati nu foarte mici, 2 catei de usturoi feliati si ei.

Intr-o oala am adaugat 1-2 linguri de ulei Olisana si am trantit bucatile de pui, pe care le-am condimentat in prealabil cu boia dulce, sare si piper. Dupa un minut doua, am adaugat si cei 2 catei de usturoi feliati, prazul rondele si ardeiul felii (kapia si cel iute). Am mai lasat totul cateva minute, la foc mic, pana cand carnea s-a patruns putin si si-a schimbat culoarea.

pui cu conopida 1

Dupa ce carnea s-a patruns, am adaugat aproximativ o cana – o cana si jumate de apa, 2 foi de dafin, putina vegeta naturala si inca putina sare  daca e cazul. Am lasat totul la fiert si m-am apucat sa pregatesc conopida.

Conopida spalata bine si taiata buchetele mici se pune la fiert separat in apa cu sare. Din momentul in care apa a inceput sa fiarba bine, am mai lasat-o aproximativ 8 minute (conopida nu trebuie fiarta complet). Se scoate conopida intr-o strecuratoare si se lasa la scurs.

pui cu conopida 2

In momentul in care carnea de pui si legumele sunt aproape facute (dupa aproximativ 20- 30 de minute asa), se adauga si conopida fiarta anterior.  Se mai lasa la fiert aproximativ 5 minute, timp in care se pregatesc rosiile.

Rosiile decojite si taiate marunt se amesteca cu un catel de usturoi zdrobit cu presa. Tips: Ca sa decojiti foarte usor rosiile acestea trebuie crestate in cruce la capatul de sus si scufundate pentru un minut in apa clocotita, dupa care direct in apa rece. O sa vedeti ca in acest fel pielita se desprinde foarte usor.

Adaugati rosiile decojite si catelul de usturoi si mai lasati totul la fiert pentru aproximativ 5-10 minute, iar la final adaugati si patrunjel verde tocat marunt.

pui cu conopida 5

Pofta buna!

Lasă un răspuns

