Salata de castraveti cu iaurt


salata de castraveti cu iaurt 1

Desi cel mai des prepar salatele folosind dressing-ul clasic din 1 parte otet si 3 parti ulei de masline, am momente cand imi este pofta de salate foarte simple, dar mai altfel. Azi a fost una din zilele acelea, asa ca in doar cateva minute am terminat de pregatit aceasta salata de castraveti cu iaurt, care este racoroasa si foarte gustoasa.

Ingrediente:

  • 1 + 1/2 castraveti lungi
  • 150 g iaurt grecesc cu continut redus de grasime
  • frunze de marar
  • 2 lingurite otet de vin rosu
  • 1 lingurita ulei de masline extravirgin
  • sare de mare
  • piper negru macinat
  • optional: 1 catel usturoi (merge si fara daca doriti)

Mod de preparare:

Am taiat castravetii in doua, dupa care i-am feliat subtire si am presarat peste ei sare si piper negru macinat. Uneori imi place sa ii tai si pe lung,  in fasii mai lungi si foarte subtiri folosind acel instrument de curatat legume (am impresia ca se imbina mai repede cu dressing-ul).

Am pus iaurtul intr-un pahar, am adaugat o lingurita de ulei de masline extravirgin, 2 lingurite otet rosu, marar tocat si catelul de usturoi facut cu presa pentru usturoi si am mestecat bine. Usturoiul face salata sa fie putin mai grea, asa ca daca stiti ca aveti probleme, puteti sa sariti peste ca este buna si asa.

Am adaugat peste castravetii taiati combinatia de iaurt si am lasat salata la rece pentru aproximativ 20 de minute.

Puteti sa o savurati de exemplu, langa o bucata de carne sau o omleta simpla, este delicioasa. Asa cum spuneam, simplu si gustos!

salata de castraveti cu iaurt 2.png

Pofta buna!

4 responses to “Salata de castraveti cu iaurt

  1. da da !!!simplu si gustos!!!castravetii vad ca i-ai curatat de coaja.dar cat a stat la frigider nu a devenit mai apos sosul?

  2. Ai dreptate, eu am curatat castravetii. E recomandat sa nu decojim castravetii pentru ca in coaja lor se afla o multime de vitamine si minerale. Din pacate eu nu ajung tot timpul sa cumpar castraveti de tara/ bio si mai apelez si la supermarketul de langa bloc si atunci prefer sa nu ii consum cu tot cu coaja:)
    Eu am folosit un iaurt grecesc care, desi e cu continut redus de grasime, e putin mai gros. Sosul se subtiaza putin, insa pe mine nu m-a deranjat. Eventual poti sa scurtezi putin timpul -de la 20 de minute la 10 minute si sa folosesti legumele reci de la frigider. Un alt secret ar fi sa lasi iaurtul la scurs intr-o sita cu putin tifon 🙂.

Lasă un răspuns

