Cartofi noi la cuptor


cartofi copti la cuptor 3

Astazi o sa vorbesc despre mult blamatul cartof. Toata lumea fuge de cartofi pe motiv ca acestia ingrasa. Dar pana la urma, majoritatea lucrurilor consumate in exces ingrasa intr-o oarecare masura, nu? Asa ca daca suntem atenti la cantitate, la modul cum ii preparam, cand anume ii mancam si cu ce ii combinam, eu zic ca ne permitem sa consumam ocazional si cartofi, fara sa ii scoteam din alimentatie atat de drastic. Evident ca e de preferat sa ii consumam fierti sau copti in coaja la cuptor si sa nu ii combinam niciodata cu paine, carne, ci mai degraba serviti doar cu salate.

Cartofii noi ajuta stimularea intregului sistem imunitar ,deoarece contin cantitati foarte mari de vitamina C. De asemenea cartofii sunt bogati si in vitamina B, acid folic si minerale esentiale precum potasiu (un mineral care ne lipseste multora), magneziu si fier. Cartoful contine si pretioasa vitamina K, esentiala in procesul de formare de globule rosii.

Astazi nu am ales nici cartofi fierti si nici copti in coaja, ci o reteta care, mancata ocazional, poate sa ne satisfaca pofta de cartofi prajiti in cantitati semnificative de ulei. E o reteta de cartofi copti in tava la cuptor, pe hartie de copt, la care nu se folosesc mai mult de 2 linguri de ulei de masline. Este pur si simplu delicioasa!

Ingrediente:

  • 12 cartofi medii
  • 2 linguri ulei Olisana (asta am eu acum, dar sunt foarte bune si alte sotimente)
  • sare de mare
  • piper negru macinat
  • boia dulce
  • chili macinat
  • optional: putin oregano uscat sau rozmarin ( ce preferati sau chiar deloc)

Mod de preparare:

Am spalat foarte bine cartofii (pentru asta puteti sa folositi un burete aspru). I-am taiat in felii mai mici, cam in 4 asa, si i-am asezat pe un prosop de bucatarie sa se mai absoarba din apa. I-am pus intr-un castron si am adaugat cele 2 linguri de ulei Olisana, sare, piper macinat, boia dulce, putin oregano, niste chili macinat si am mestacat bine. Am tapetat o tava de aragaz cu hartie de copt si am trantit pe ea cartofii, condimentati bine. Am dat tava la cuptorul preincalzit la 180 grade, pentru aproximativ 50 de minute.

cartofi copti la cuptor 1

Eu i-am servit alaturi de salata mea postata ieri cu castraveti si  iaurt ,doar ca am adaugat si o rosie mare. Probabil era de preferat o salata mai simpla, fara dressing-ul de iaurt, dar am zis ca azi e zi de rasfat. Ce e drept, eu gatesc aceasta reteta doar in sezonul in care apar cartofii noi, de maxim 2 ori :))). In rest, ii consum mai mult fierti sau copti in coaja.  Oricum va garantez ca e  delicioasa!

cartofi copti la cuptor 2

Pofta buna!

Lasă un răspuns

