Terci de ovaz cu cirese


terci de ovaz cu cirese 1

Acum cateva saptamani vroiam sa imi prepar reteta de terci de ovaz cu stafide si scortisoara si m-am trezit ca pachetul meu cu scortisoara era gol. Foamea mare, pofta mare, asa ca am stat si am analizat situatia pentru o solutie de urgenta. Am vazut niste cirese in frigider si uite asa m-am gandit la o combinatie mai ciocolatoasa pentru terciul meu. A iesit un mic dejun interesant, ca un mic desert de dimineata. Mie personal mi-a placut mult si de atunci am mai preparat si aceasta varianta a terciului, dar recunosc ca nu toti membrii familiei au apreciat aceasta noua reteta si au ramasi fideli primei variante. Pana la urma uneori, totul tine de gusturile fiecaruia. Eu ii dau un plus primei retete pentru ca iubesc scortisoara, care are si multe beneficii pentru organism, in rest le situez pe acelasi loc.

Ingrediente:

  • 5 linguri mari cu varf de fulgi de ovaz bio (fara zahar)
  • putin peste 3/4 de cana de lapte (semidegresat am folosit eu)
  • 15 cirese mari si dulci (fara samburi)
  • 1 lingurita rasa de cacao cu continut redus de grasime
  • 1 ligurita stafide
  • un praf de sare
  • optional: un strop de extract de vanilie natural

Mod de preparare:

Prepararea este foarte simpla, in doar cateva minute ati si terminat. Am pus fulgii de ovaz intr-o craticioara mica antiaderenta si i-am prajit pentru cateva secunde. Am adaugat laptele si un praf de sare si am lasat sa fiarba totul pentru aproximativ un minut. Apoi am adaugat ciresele, stafidele si dupa inca un minut si lingurita rasa de cacao. Am lasat pe foc mic, amestecand incontinuu, pana cand fulgii au incorporat laptele. Compozitia nu trebuie sa fie nici foarte lichida sa balteasca, insa nu trebuie nici sa fierbeti fulgii exagerat de mult sa iasa terciul foarte sec. In cazul in care folositi si extractul de vanilie, adaugati-l la final cand luati terciul de pe foc. Este un mic dejun satios si ciocolatos.

Pofta buna!

One response to “Terci de ovaz cu cirese

Lasă un răspuns

