Mancare de dovlecei


mancare de dovlecei

Reteta aceasta imi aduce aminte de copilarie. O pergatea uneori mama mea, doar ca adauga si niste sunculita prajita (pentru gust zicea ea) , iar in sos adauga o lingura de faina pentru a-l ingrosa putin. Eu am hotarat sa renunt la salamul/sunca prajita si la faina din sos si pot sa ma declar foarte multumita de rezultat. Este o reteta foarte rapida si foarte usoara.

Ingrediente:

  • 3 dovlecei nu foarte mari
  • 1 ceapa
  • 2 ardei kapia mari
  • 1 rosie mare ( sau cateva linguri ketchup de casa pregatit de mama 😉)
  • frunze de patrunjel
  • 1-2 catei de usturoi
  • frunze de patrunjel
  • amestec de legume natural
  • sare
  • piper negru macinat
  • 1-2 lingurite ulei Olisana
  • optional: 1 ardei iute

Mod de preparare:

Am curatat dovleceii si i-am taiat cubulete mici. Am avut 3 dovlecei, doi mai mici si unu mai mare care ce e drept a avut cateva seminte, dar care pe mine nu m-au deranjat asa ca le-am lasat. Am decojit rosia si am tocat-o, am taiat ceapa marunt, ardeii bucatele mici, usturoiul feliute si cu toate ingredientele pregatite m-am apucat de treaba.

Am calit cateva minute ceapa, ardeii si usturoiul feliat intr-o lingurita de ulei, pentru a se accentua putin aromele. Am adaugat 2 linguri de apa si am mai lasat cateva minute sa se fiarba toate la foc mic. Am adaugat dovleceii si am condimentat bine cu sare, piper si cu amestecul de legume natural.

2

Dovleceii fierti au un gust mai neutru, mai fad si atunci este foarte important sa condimentati bine aceasta mancare, pentru ca astfel dovleceii absorb toate aromele. Recunosc ca mie imi plac mancarurile picante si atunci pe langa acea vegeta naturala, am adaugat si putin ardei iute si piper care au dat o anumita iuteala. Dar daca nu va plac mancarurile picante, pur si simplu renuntati la ardeiul iute si fiti atenti la cantitatea de piper adaugata.

Cand adaugati dovleceii, nu e neaparat nevoie sa adaugati multa apa, deoarece acestia vor lasa dupa un timp propria lor zeama. Acum va orientati si daca la un moment dat considerati ca mai este nevoie, mai adaugati putina apa. Fierbeti dovleceii cu capac, pentru ca astfel acestia se vor inmuia mult mai repede.

Dupa ce dovleceii au fost aproape fierti (cam max 20 de minute cred ca au fost), am adaugat si rosia decojita si tocata marunt si am mai lasat sa fiarba vreo 10 minute, pana cand lichidul a mai scazut si toate au fost fierte complet. Am renuntat la capac din momentul in care am adaugat rosia. Spre final am mai adaugat si patrunjelul tocat marunt.

Cand nu folosesc rosie proaspata, folosesc cateva linguri bune de ketchup de casa facut de mama cu ingredinte din gradina ei. Acesta este aromat cu usturoi, busuioc si alte mirodenii de ea stiute.

In cazul in care dovleceii sunt fierti dar e prea mult lichid puteti sa amestecati o parte din lichid cu o lingurita de faina si sa dati din nou pentru cateva minute la fiert pana ce compozitia se ingroasa putin. Bineinteles ca reteta este mai sanatoasa fara adaosul de faina in sos, dar eu zic ca merge si asa.

3

Tot ce va ramane este sa savurati o portie sanatoasa din aceasta mancare gustoasa de dovlecei. Puteti sa o serviti alaturi de o bucata de carne sau cu o felie mica de mamaliga. Eu am mancat-o simpla, cu o felie de paine integrala alaturi.

4

Cu alte cuvinte, sa imi fie de bine si voi sa aveti pofta🙂 !

Lasă un răspuns

