Varza calita cu carne slaba de porc


varza calita 5

Am primit de la mama o bucata de carne de porc, dintr-ala crescut la tara. Am degresat foarte bine bucata de carne si mi-a rezultat o carne rozalie, fara multa grasime ( o sa vedeti in pozele de mai jos despre ce vorbesc) si care m-am gandit eu ca cel mai bine s-ar preta cu o varza alaturi. Asa ca am facut clasica varza calita care va asigur ca, desi a avut carne de porc, nu a iesit deloc grasa cum ati crede. Servita alaturi de un ardei iute sau simpla, este delicioasa.

Ingrediente:

  • varza alba (o capatana maricica)
  • 600 g carne de porc slaba
  • 2 ardei kapia
  • 1 ceapa mare
  • 2 rosii fara pielita
  • 5 linguri bulion
  • 3 catei de usturoi
  • 2 linguri ulei Olisana
  • 1/4 lingurita seminte de chimen
  • boia iute si/sau boia dulce
  • 2 foi de dafin
  • amestec natural de legume (vegeta naturala)
  • cimbru
  • frunze de marar proaspete
  • sare
  • piper negru macinat

Mod de preparare:

Carnea de porc am degresat-o bine si am taiat-o bucatele. Folositi intotdeauna carne slaba de porc, de calitate foarte buna. Am condimentat bucatile de carne cu sare si piper.

varza calita 1

Am pus bucatile de carne la prajit impreuna cu semintele de chimen intr-o oala in 2 linguri de ulei Olisana. Le-am lasat doar pentru cateva minute, pana in momenul in care carnea si-a schimbat putin culoarea. Am adaugat  ceapa, ardeii kapia taiati marunt, boiaua si am mai lasat doua- trei minute. Sa fiti foarte atenti sa nu prajiti ceapa pana devine maronie pentru ca atunci aceasta devine toxica. Prajiti doar foarte putin totul, atat cat sa se accentueze putin aromele. Am adaugat apa (aproximativ 2 pahare), mixul de legume natural, frunzele de dafin si am lasat totul la fiert sub capac.Verificati ocazional si daca apa scade prea tare, completati cu alta noua.

varza calita 2

varza calita 3

Intre timp taiati varza fideluta si condimentati-o cu sare si cimbru uscat. Cand carnea este fiarta cam pe 3/4 adaugati varza condimentata si lasati totul la fiert. Varza va lasa si ea propria ei apa, asa ca eu nu am mai adaugat alta suplimentar (plus inca era cea de pe carne).

varza calita 4

Am mai adaugat si cele doua rosii (fara pielita), taiate marunt. Cand totul a fost aproape fiert, am adaugat cele 5 linguri de bulion amestecate cu usturoiul pisat, mararul tocat si am mai lasat la fiert totul pentru cateva minute. Pana fierbe to,t nu uitati sa verificati  varza sa aiba destul lichid astfel incat sa nu o ardeti🙂.

varza calita 6

Sa aveti pofta!

Lasă un răspuns

