Lapte de canepa


lapte canepa 1

Astazi va propun o reteta de lapte din seminte de canepa. Nu stiu daca gustul este pe placul oricui, tocmai acesta fiind motivul pentru care eu l-am aromat cu putina scortisoara si seminte de vanilie. Puteti sa il consumati ca atare, ca inlocuitor al laptelui de vaca mai ales in caz de intoleranta sau in diverse retete de smoothie-uri.

Semintele decorticate de canepa constituie o sursa ideala de energie, fara gluten, bogata in proteine, continand 30% proteina completa cu toti aminoacizii esentiali si peste 40% ulei bogat in acizi grasi nesaturati, avand raportul ideal de 3:1 Omega 6 si Omega 3.

Semintele de canepa pot fi folosite in salate, cu iaurt, sub forma de lapte, unt si chiar inghetata din seminte de canepa. Eu am cumparat niste seminte de canepa de la Canah si pe spatele ambalajului sunt trecute ultimele 2 retete amintite: untul si inghetata. Recunosc ca eu deocamdata am incercat doar cu iaurt dimineata si sub forma de lapte🙂.

Ingrediente:

  • 1/2 cana de seminte de canepa
  • 2 cani apa ( puteti sa adaptati cantitatea de apa in functie de cat de concentrat il doriti)
  • optional: semintele de la un baton de vanilie (sau extract natural de vanilie)
  • optional: putina scortisoara
  • optional: cateva picaturi de stevie lichida – indulcitor natural (puteti incerca si cu putina miere)
  • optional: un praf de sare

Mod de preparare:

Am adaugat in blender cantitatea de apa, semintele de canepa, un praf de sare (nu e obligatoriu), cateva picaturi de stevie lichida si cam un sfert de lingurita de scortisoara. Am taiat o pastaie de vanilie, am scos semintele si le-am adaugat peste restul ingredientelor. La fel de bine puteti sa folositi si extract natural de vanilie (atentie- nu esenta din comert).

Am omogenizat totul pentru aproximativ 2 minute, dupa care am strecurat compozitia si am turnat-o intr-o sticla. Cand folosesc laptele de canepa la smoothie-uri renunt sa il condimentez cu scortisoara sau vanilie pentru ca oricum o sa se simta aroma fructelor folosite. Laptele de canepa se pastreaza la frigider, agitand bine sticla inainte de a fi consumat.

lapte canepa 3

Sa aveti pofta!

3 responses to “Lapte de canepa

  1. Pingback: Smoothie cu zmeura si piersici | MY CHOICE FOR HEALTH·

  2. Pingback: Cânepa | Ierburi Uitate·

  3. Pingback: Cânepa, iarba izgonită pe nedrept în uitare - The Shining Earth·

Lasă un răspuns

