Salata de dovlecei si ardei copti


salata cu dovlecei si ardei 1

A fost prima data cand am incercat aceasta combinatie si recunosc ca nu stiam la ce sa ma astept de la rezultatul final. Stiam ca imi plac dovleceii la gratar, stiam ca iubesc combinatia de rosii cu branza, stiam ca imi plac foarte mult ardeii copti, dar nu stiam daca imi plac toate acestea combinate. De regula salatele sunt retete extrem de rapide, in 5-10 minute sunt gata. In acest caz, desi nu e nimic complicat, dureaza putin pana se coace dovlecelul, ardeiul, asa ca nu e chiar o salata fulger. Insa gustul m-a surpins si am fost foarte multumita de rezultat.  Cand aveti putin timp, va recomand aceasta salata simpla, usoara, dar cu un gust foarte interesant.

Ingrediente (pentru 1 portie):

  • 1 dovlecel mic
  • 1 ardei rosu ( eu am folosit 1/2 dintr-un ardei kapia foarte mare)
  • 1 rosie
  • 2 linguri branza telemea taiate cubulete (de vaca, oaie, capra – de preferat mai slaba)
  • 1/2 lingurita otet de vin rosu ( sau de care preferati: alb, balsamic, etc)
  • 1 + 1/2 lingurita ulei de masline
  • 1 catel usturoi
  • sare de mare
  • piper negru macinat
  • optional: cateva frunzulite proaspete de busuioc

Mod de preparare:

Nu e foarte mult de spus: dovlecelul l-am taiat felii subtiri si l-am copt pe o parte si pe alta pe o tigaie grill (tigaia am uns-o cu o pensula cu putin ulei de masline). Cand a fost gata (mie imi place dovlecelul sa fie moale, insa sa ramana usor crocant),l-am presarat cu putina sare si l-am pus deoparte pe o farfurie, acoperit cu capac. La fel si ardeiul se coace pe tigaia grill pana se basicheaza bine pe toate partile si se inmoaie. Cand e gata, piele innegrita se decojeste si se pune si adeiul deoparte taiat felii subtiri.

Combinam jumatate de lingurita otet cu o lingurita si jumatate ulei de masline, la care adaugam si catelul de usturoi facut cu presa.

Intr-un castron adaugam dovlecelul si ardeiul copt, rosia taiata felii si dressing-ul preparat anterior. Amestecam bine si mai condimentam cu putin piper negru si sare daca mai e cazul. Adaugam si cele 2 linguri de branza telemea taiata cubulete si cateva frunzulite de busuioc daca dorim. Atata tot, simplu si delicios.

salata cu dovlecei si ardei

Sa va fie de bine!

2 responses to “Salata de dovlecei si ardei copti

  1. o idee excelenta.eu nu mananc branzeturi(doar iaurt cu usturoi).cred ca voi pune si cateva ciupercute.imi plac retetele tale.mult succes!!

    • Suna foarte bine si ideea ta, o sa o incerc si eu odata mai ales ca si mie imi plac ciupercile foarte mult:). Ma bucur mult ca iti plac retetele deja postate si te astept si la altele noi. Mersi si sa imi spui cum ti-a iesit🙂.

Lasă un răspuns

