Quinoa- reteta de baza


quinoa 1

Despre quinoa am mai discutat cand am preparat „Salata de quinoa cu legume si branza” si „Tocanita de ciuperci cu legume si quinoa„. Astazi am zis sa prezint reteta de baza care poate sa fie folosita la foarte multe retete, inclusiv la cele prezentate deja. M-am gandit ca in acest mod, cand o sa prepar si alte retete in care folosesc quinoa dupa reteta de baza , o sa fac direct referire la acest post fara sa mai repet aceeasi pasi de fiecare data.

Quinoa sau „aurul incasilor” cum i se mai spunea in trecut, face parte din categoria superalimentelor. Asa cum v-am mai spus QUINOA este un tip de pseudocereala care contine foarte multe proteine, proteine mult mai usor de digerat decat cele din carne. Quinoa este o proteina completa, ea continand toti aminoacizii de care are corpul nevoie, in mod special lizina care este necesara organismului pentru cresterea si repararea tesuturilor. Quinoa este si o buna sursa de fier, calciu, mangan, magneziu, fosfor si fibre. Dintre beneficiile consumului de quinoa mai amintim faptul ca nu contine gluten, scade colesterolul si previne bolile de inima,  intareste rinichii, previne si amelioreaza diabetul, imbunatateste memoria, ajuta la intarirea oaselor, etc.

Cu atatea beneficii asupra organismului putem spune ca aceste mici seminte meritau o postare numai si numai a lor🙂.

Ingrediente:

  • 1/2 cana de quinoa
  • 1 cana de apa
  • sare

Mod de preparare:

Semintele de quinoa sunt acoperite de saponina, motiv pentru care acestea au un gust foarte amar. Tocmai de aceea quinoa trebuie spalata foarte, foarte bine inainte de a o gati. De asemenea e bine de stiut ca quinoa se prepara in dublul cantitatii de apa/lichid (raportul de quinoa- lichid trebuie sa fie de 1:2). Fierberea se face la foc mic si folosind capac. Prin preparare quinoa isi mareste volumul cam de 4 ori.

Am lasat quinoa la inmuiat in apa pentru aproximativ 10-15 minute. Dupa, am pus-o intr-o strecuratoare foarte fina si am spalat-o foarte bine in mai multe jeturi de apa rece. Intr-o craticioara mica antiaderenta am pus quinoa, cana de apa, un praf de sare si am dat totul la fiert. Cand apa a inceput sa fiarba am acoperit cu capac si am lasat la foc mic pentru aproximativ 15 minute (o sa observati ca apa se absoarbe). La final, cand quinoa este fiarta, mai lasati-o sa stea sub capac pentru inca 5 minute si gata.

Quinoa fiarta dupa reteta de baza se poate utiliza intr-o multitudine de retete – pentru micul dejun, salate sau mancaruri sanatoase pentru pranz sau cina.

quinoa 2

Enjoy!

2 responses to “Quinoa- reteta de baza

Lasă un răspuns

