Legume congelate la abur


legume congelate la abur

Si cum unul din sertarele congelatorului meu e plin de legume si fructe congelate netunate, azi va prezint cea mai simpla si usoara reteta de legume la abur, fara sosuri sau alte adaosuri. Imi imaginez ca pentru unii legumele fierte simplu pot sa para o mancare mai insipida, dar va garantez ca daca nu fierbeti legumele in exces si le lasati usor crocante acestea sunt delicioase si foarte sanatoase. Ca sa nu mai vorbim de explozia de culori.

Ingrediente:

  • conopida congelata
  • broccoli congelat
  • morcovi congelati ( morcovi mici – baby)
  • fasole verde congelata
  • 2 catei de usturoi
  • sare de mare, piper
  • optional: branza telemea

Mod de preparare:

Am primit de la parintii mei un set de oale care are in dotare o oala cu sita si cu capac numai bune pentru gatitul la aburi. Bineinteles ca nu aveti nevoie neaparat de un set special, ci puteti la fel de bine sa folositi o sita pe care o aveti in dotare impreuna cu o oala si un capac care sa se potriveasca. Sau daca aveti aparat de gatit cu aburi este la fel de bun. Orice metoda ati alege este ok, important este sa nu gatiti legumele in exces si sa nu decongelati legumele inainte de preparare.

Am pus apa in oala mea si am pus-o la incalzit. Cand aceasta a inceput sa fiarba, am pus sita impreuna cu legumele congelate si cei 2 catei de usturoi pe oala si am acoperit totul cu capac. Apa trebuie sa fie sub nivelul sitei, sa nu ajuga la legume.

Nu este nevoie sa mestecati sau sa verificati prea mult, asa ca putem spune ca acest fel de mancare se face aproape singur, fara prea mult efort. Verificati si cand legumele sunt fierte, dar  inca crocante, luati-le deoparte. Eu m-am obisnuit sa nu mai adaug sare si le servesc doar cu cateva bucati de branza telemea taiata deasupra legumelor🙂.

Pofta buna!

Lasă un răspuns

