Budinca de tapioca cu ananas si lapte de orez


tapioca

In weekend am pregatit ceva dulce, un desert usor cu tapioca, lapte de orez si ananas. Am zis ca cel mai potrivit ar fi un desert mai usor, doar cu fructe si fara alt adaos de zahar. Am folosit cam ce aveam prin frigider, asa ca am ales laptele de orez (a carui gust imi place foarte mult), niste ananas la conserva (fara zahar !!!) si cateva fructe proaspete care sunt nelipsite la noi in casa. Am pregatit mai multe portii pentru ca asteptam musafiri si am facut repede si niste poze pentru a si posta reteta. Portia care mi-a mai ramas am infulecat-o a doua zi cu pofta la micul dejun, un mic dejun dulce si gustos, care merge ocazional.

Ingrediente (8 portii):

  • 230- 250 g perle de tapioca mici (aproximativ o cana)
  • 3-4 cani apa
  • 3 cani de lapte de orez bio (eu prefer din comert)
  • 1 conserva de ananas, neaparat fara zahar, doar in suc propriu (folositi fructe + suc,- am obtinut 1/2 cana suc ananas)
  • 2 linguri stevie pulbere (sau alt indulcitor natural)
  • un praf de sare de mare
  • pentru decor fructe la alegere ( eu am avut cateva feliute portocala, kiwi, banana si capsuni congelate)

Mod de preparare:

Am pus perlele de tapioca si cele 3-4 cani de apa intr-o oala si le-am pus sa fiarba la bain-marie (adica oala mea cu tapioca asezata pe o alta oala in care am pus apa fierbinte) in cuptor la 100 grade Celsius pentru aproximativ 20-30 de minute. Banuiesc ca aceasta procedura mergea si pe aragaz , doar ca atunci trebuia sa amestec incontinuu si am preferat sa fac alte lucruri in acest timp.

Am scos oala de la aragaz si am rasturnat continutul intr-o strecuratoare clatind totul bine, bine sub jet de apa rece pana cand am curatat perlele de tot acel gel care o sa vedeti ca se formeaza.

Am pus perlele astfel obtinute intr-o alta cratita adaugand si laptele de orez, sucul de la conserva de ananas ( eu am obtinut aproximativ 1/2 de cana de suc de ananas), stevia pulbere si praful de sare si am fiert totul la foc mic. Nu uitati sa amestecati constant pentru ca micile perle sa nu se arda.

Budinca este gata cand lichidul s-a incorporat si perlele au devenit translucide. Nu dureaza mult. In acel moment luati budinca de pe foc si lasati sa se raceasca putin. Tot ce mai aveti de facut este sa incorporati si bucatile de ananas, sa turnati totul in pahare si sa decorati cu fructele dumneavoastra preferate. Pentru desertul de azi eu am strivit cu furculita  cateva bucati de capsuni congelate, la care am adaugat si cateva bucatele de banana, portocala si kiwi.

budinca de tapioca

Sa aveti pofta!

Va pup,

H.

Lasă un răspuns

